Якщо мова йде про ексклюзивну пропозицію, снагів та підводних каменів можна не боятися, адже подвійні агенти з агентства повного циклу не будуть ризикувати своєю репутацією заради кількох додаткових доларів у чеку. Власники унікальних та дороговартісних апартаментів розуміють, яким скарбом вони володіють, тому прагнуть підходити до укладання угод більш серйозно та персоналізовано. Звичайно, враховуючи їх статус, про прямий продаж і мови йти не може, а от офф-маркет– те, що треба. Не вистачає і цього? Тоді є чудовий спосіб зосередити увагу агента з нерухомості та його найкращих клієнтів саме на вашому об’єкті.
❝Ексклюзивний лістинг (Exclusive Listing) – договір між продавцем нерухомості та агентством, який надає агентству ексклюзивне право на продаж чи здачу об’єкта протягом наперед визначеного періоду часу.❞
Лише обране агентство має право представляти вас та ваше майно потенційним покупцям чи орендарям. У деяких випадках за попередньою домовленістю ви можете паралельно надавати це право й іншому агентству. Зазвичай термін дії подібного договору становить від 3 до 12 місяців. Після завершення вказаного проміжку часу власник має право продовжити співпрацю чи припинити її у разі незадоволення результатами.
Ексклюзивний лістинг має декілька варіацій:
- Ексклюзивна агентська угода (Exclusive Agency Listing) – агентство має ексклюзивне право на продаж, але якщо власник знайде покупця самостійно, агентство не отримує комісію.
- Ексклюзивне право на продаж (Exclusive Right-to-Sell Listing) – агентство отримує комісію незалежно від того, хто знайшов покупця – сам продавець, інше агентство або третя сторона.
Переваги та недоліки ексклюзивного лістингу:
👍 |
👎 |
Фокус на об'єкті – агентство є єдиним представником об'єкта, тому воно вкладає більше ресурсів у рекламу, маркетинг та пошук покупців. |
Обмеження свободи дій – зазвичай власник не може залучати інші агентства або продавати об'єкт самостійно. |
Економія часу – власнику не потрібно координувати роботу кількох агентств або самостійно займатися процесом продажу. |
Ризики при виборі агентства – якщо агентство працює неефективно, нерухомість може простояти без діла до закінчення терміну договору. |
Професійний підхід – ексклюзивні договори найчастіше укладаються з професійними агентами, які використовують перевірені стратегії просування нерухомості. |
Комісійні зобов'язання – у деяких випадках навіть якщо власник знайшов покупця самостійно, він може бути зобов'язаний виплатити комісію агентству. |
Зручність для покупців – покупці або орендарі знають, що контактують з офіційним представником об'єкта, що значно спрощує переговори. |
Процедура підписання договору ексклюзивного лістингу та подальша взаємодія з агентством виглядають наступним чином:
- Агентство та власник обговорюють підготовку нерухомості, яка включає її оцінку, покращення та проведення фотозйомки.
- Підписується договір, у якому зазначаються термін його дії, розмір комісії та умови дострокового розірвання.
- Агентство розробляє план просування об’єкту, що складається з реклами, пошуку клієнтів, організації показів потенційним покупцям чи орендарям, ведення переговорів.
- Агентство несе відповідальність за кожен етап та докладає максимум зусиль для реалізації кінцевої мети.
Вдаватися до ексклюзивного лістингу вигідно тоді, коли у власника бракує часу на контроль всіх процесів, він володіє нестандартним об’єктом та прагне продати його за найвигіднішою (для себе, звичайно) ціною.
Приклад використання:
— Чого такий задоволений ходиш?
— Я підписав договір ексклюзивного лістингу з агентством нерухомості. Тепер вони всі сили покладуть на те, щоб продати мою квартиру максимально швидко та вигідно.
Гарантований заробіток, швидкі угоди, мінімум вашого часу – звучить як сценарій чергової фінансової махінації? Та ні, це ж все про ринок нерухомості. Купуйте за лічені хвилини, щоб продавати так же швидко.