Введення будинку в експлуатацію: як проходить процедура

14.06.2021

Ввод дома в эксплуатацию: как проходит процедура

Введення в експлуатацію будинку вважається останнім етапом будівництва приватної будівлі. Успішно організована процедура дозволяє підключитися до інженерно-технічного забезпечення — електрики, газу, опалення та електрики, а також:

  • Укласти договір з організацією, яка обслуговує територію, де знаходиться нерухомість.
  • Отримати документ, що підтверджує право власності на споруджений об'єкт.

Як відбувається введення в експлуатацію будинку і навіщо він потрібний? Це питання ми обговоримо у статті – розберемо всю процедуру поетапно.

Введення в експлуатацію житлового будинку: оформлення земельної ділянки

Будівництво починається з пошуку потрібної ділянки. Враховуйте, що земельна ділянка повинна мати чіткі кордони, які прописуються у правовстановлюючих документах, без них введення індивідуального житлового будинку експлуатацію вже після зведення неможливий. Крім того, ділянка повинна мати цільове призначення, яке прописується в Державному акті на землю, договорі купівлі-продажу або довідці з Держреєстру — потрібний документ видається залежно від способу отримання землі.

Також слід перевірити, чи присвоєно кадастровий номер ділянки. Цю інформацію можна переглянути в публічній кадастровій карті в Інтернеті. Якщо номера немає, необхідно викликати геодезистів для оцінки ділянки та замовити проектну документацію. Одним із варіантів швидкого вирішення проблеми, що також позитивно вплине на порядок введення в експлуатацію житлового будинку, вважається звернення до землевпорядників. Послуга присвоєння кадастрового номера залежатиме від наявності документів на ділянку, її розташування, площу.

Що потрібно для введення будинку в експлуатацію: отримання будівельного паспорта

Отримання будівельного паспорта – процедура обов'язкова для об'єктів:

  • площею менше 300 м2;
  • поверховістю не більше 2 поверхів без урахування цокольного поверху та мансарди.

Будівництва з більшою площею та поверховістю повинні отримувати містобудівні умови (дозвіл), сплачувати пайовий внесок. Як правило, ці вимоги для введення будинку в експлуатацію з метою комерційної експлуатації, вони належать до багатоквартирного житлового фонду.

Для отримання паспорта потрібно підготувати документи, перелік яких багато в чому залежить від розташування землі та наявності готових паперів на неї. Перерахуємо обов'язковий пакет:

  • Паспорт та ідентифікаційний податковий номер.
  • Топографічна зйомка в масштабі 1:500 або 1:2000.
  • Генеральний план земельної ділянки.
  • Всі документи, що встановлюють право, в тому числі на споруди під реконструкцію, якщо такі є.
  • Заява-згода на будівництво — якщо власниками землі є кілька людей.
  • Ескіз — готується у графічному вигляді, у вільній формі.
  • Проект будівництва — якщо є, за бажанням власника.

Що означає введення в експлуатацію житлового будинку на етапі оформлення будівельного паспорта, докладно розпишуть у департаменті містобудування та архітектури у регіоні проживання. Тут же при поданні документів заповнюється заява-запит на видачу паспорта. До речі, якщо вирішили купити будинок у Києві, рекомендуємо звернутися до кращого агентства елітної нерухомості T.H.E. Capital.

Звертаємо вашу увагу, що вимоги департаменту періодично змінюються. За потреби фахівці можуть запросити технічну документацію на підключення до комунікацій, копії документів на надання статусу селища, садового чи дачного товариства, а також інші документи.

Оформлення дозволу на будівництво, будівництво будинку

Вивчаючи, які документи потрібні для введення в експлуатацію приватного будинку в Україні, власник повинен розуміти, що одним із основних заходів вважається отримання дозволу на проведення будівництва. Щоб отримати документ, слід звернутися до місцевих адміністративних органів із заявою. Його можна взяти тут або завантажити на сайті державної архітектурно-будівельної інспекції. Слід розуміти, що навіть мала помилка призводить до відмови, тому на цьому етапі введення в експлуатацію індивідуального житлового будинку краще довірити професіоналам. Після здачі всіх документів відповідь прийде лише за 2 тижні. Якщо захід пройшов успішно, ділянці присвоять індивідуальний номер, він розміщується на сайті державної архітектурно-будівельної інспекції у розділі “Реєстр дозвільних документів”.

Будівництво будівлі здійснюється згідно з паспортом. Як і при введенні в експлуатацію багатоквартирного житлового будинку, приватний має зводитися відповідно до проекту, аж до дотримання відступу від сусіднього будинку, дороги, додаткових споруд тощо.

Отримання технічного паспорта додому

Ваш будинок уже збудований і практично готовий до експлуатації. Зведено дах, двері, повністю обладнане внутрішнє планування. На цьому етапі не обов'язково робити ремонт "під ключ". З усіма документами на ділянку слід звернутись до місцевого БТІ або замовити паспорт у режимі онлайн.

Скільки часу займає введення будинку в експлуатацію? Не більше 2-3 робочих днів за умови правильного заповнення заяви.

Введення приватного будинку в експлуатацію

Якщо власник успішно пройшов усі етапи і разом із документами готовий новий приватний будинок, введення в експлуатацію за фактом починається зараз. Для офіційної реєстрації необхідно звернутися до центру адміністративних послуг. Тут власник заповнює стандартну форму декларації – документ складено максимально зрозуміло. Завантажити незаповнений зразок, а також ознайомитися з процедурою заповнення можна на офіційному сайті державної архітектурно-будівельної інспекції. Максимальний термін розгляду документів складає 2 тижні. Як і при процедурі отримання дозволу на будівництво, тут не можна робити помилок і важливо суворо дотримуватися алгоритму подачі. Інакше можуть відмовити. Введення житлового будинку в експлуатацію вважається офіційно пройденим, якщо йому надали унікальний номер і розмістили на сайті державної архітектурно-будівельної інспекції.

Читайте також: Що таке самобуд і як його узаконити?

Додаткові заходи

На цьому порядок введення будинку в експлуатацію не закінчується. Тепер потрібно отримати поштову адресу та зареєструвати право на власність. Зупинимося на цих моментах детальніше.

Отримання поштової адреси

Поштова адреса дається як самому будинку, так і ділянці. Отримавши дозвіл на введення в експлуатацію індивідуального житлового будинку, слід звернутися до місцевих органів управління, наприклад, адміністрації. Фахівцям потрібно надати:

  • Технічний паспорт на будову.
  • Декларацію, яка підтверджує введення приватного будинку в експлуатацію в Україні, — документ має бути офіційно зареєстрованим.
  • Паспорт для підтвердження особи власника.
  • Реєстраційні документи на землю.

Обов'язково уточніть, коли можна буде забрати документи про надання поштової адреси.

Реєстрація власності

Серед усіх необхідних документів для введення будинку в експлуатацію, реєстрація власності вважається останнім та найважливішим етапом. Процедуру здійснює державний реєстратор чи нотаріус. Щоб отримати документ про право власності, необхідно надати:

  • Документи на землю.
  • Все, що є на зведеному об'єкті.
  • Паспорт та ідентифікаційний номер платника податків.

Процедура займає до 5 робочих днів, і якщо всі документи для введення житлового будинку в експлуатацію на попередніх етапах успішно отримані, тут проблем виникнути не повинно. Власник отримує довідку із держреєстру речових прав на нерухоме майно.

Читайте також: Де краще купити квартиру: в новобудові чи на вторинному ринку?

Як відбувається введення будинку в експлуатацію, ціна послуг профільних фахівців, тривалість погоджень із держ. органами - все це моменти, які потребують попереднього вивчення та підготовки. Тому процедура клопітка і може тривати час. Перед вирішенням усіх організаційних моментів, пов'язаних із будівництвом та введенням будівель в експлуатацію, вивчайте актуальні норми та вимоги законодавства, до яких регулярно вносяться зміни. Підписуйтесь на оновлення нашого портал про нерухомість і отримуйте свіжі публікації від агентства нерухомості THE Capital.

Не пропусти нові об'єкти
Переходь у наш Telegram-канал що б не пропустити нові пропозиції з оренди нерухомості та отримати найкращі пропозиції першим!
Перейти