Навіть найбільш перспективний бізнес-план може з тріском провалитися, якщо для його реалізації ви оберете не те місце. Іноді локація і атмосфера набагато важливіше за все інше. Як невелике приміщення зі скромним набором частування перетворити на улюблений заклад мешканців та гостей столиці? Правила прості – прислухайтеся до порад досвідчених експертів, і успіх не забариться.
З чого починається відкриття кав'ярні?
Для успішного започаткування вашої підприємницької діяльності необхідно її узаконити, щоб не зіткнутися з неприємними сюрпризами від податкової. Перш ніж запрошувати гостей за стіл нової кав'ярні, переконайтеся, що ви не забули роздобути всі необхідні документи та дозволи. Для злагодженої роботи зі спокійним серцем вам знадобляться:
- реєстрація у ролі фізичної особи-підприємця другої групи або суб'єкта підприємницької діяльності (для оформлення потрібні лише паспорт, ідентифікаційний код платника податків та документальне підтвердження вашого планованого роду діяльності за КВЕД)
- декларація від пожежної інспекції
- декларація від Держспоживнагляду (укр. Держпродспоживслужба)
- санітарна книжка
- сертифікати, що підтверджують якість техніки та продукції
- дозвіл на відтворення музики, щоб уникнути порушення авторських прав виконавців (звертайтеся за отриманням у УААСП)
💡 Наказ Мінекономіки №185 від 11.07.2023 року говорить, що ви маєте повне право у своїй кав'ярні пропонувати відвідувачам не тільки бадьорі напої, а й супутні товари, які зроблять каву-брейк смачнішою.
Не тільки паперова тяганина передує першому ковтку ароматної кави у вашому закладі. Шлях від мрії до втілення проходить кілька важливих етапів. Перший із них, отримання документів, ви вже успішно освоїли, але це лише вершина айсберга. Пошуки бажаного приміщення, розробка унікального дизайн-проекту, покупка необхідної техніки та меблів можуть бути як окремими процесами, так і вміститися у формат “3 в 1”, якщо для придбання або оренди ви оберете вже готовий об'єкт. Після етапу з приміщенням справа залишається за малим: продумати меню, укласти контракти з постачальниками продукції та найняти команду, адже не будете ж ви самостійно готувати та розносити напої з купажу та арабики.
💡 Якщо ми згадали про різноманітність напоїв, варто розвинути цю тему. Кав'ярні, як і ринок нерухомості в цілому, мають свою сезонність. Попит на гарячу каву, чай і какао особливо зростає восени і взимку, коли відвідувачі хочуть зігрітися чимось тепленьким. Влітку, коли і так спекотно, мало хто захоче ще більше підвищувати свою внутрішню температуру, тому радимо вам пристосовувати своє меню під потреби клієнтів. Взимку додайте до нього незвичайні суміші спецій, подібних до класичного складу глінтвейну, а влітку розбавте звичний асортимент прохолодними милкшейками, освіжаючими лимонадами або набирають популярність Bubble tea (Boba tea).
Крок №1: як підібрати приміщення, щоб бізнес приносив прибуток?
Не кидайтеся на пошуки приміщення. Не маючи чіткої концепції, ви безцільно блукатимете по ринку і тільки ще більше заплутаєтеся в тому, який саме результат хочете отримати. Для початку визначтеся зі своєю цільовою аудиторією, адже саме від неї залежить формат та розташування закладу.
- Яким ви бачите свого клієнта?
Захоплений своєю справою і вічно зайнятий бізнесмен навряд чи захоче затримуватись у закладі надовго через поспіх. Для нього вистачить і досить скромного приміщення неподалік великого бізнес-центру, у ТЦ, біля станції метро чи зупинки громадського транспорту. Сімейне кафе завжди знайде свою аудиторію біля житлового комплексу. Його мешканці забігатимуть до вас на каву з круассаном на шляху на роботу, до навчального закладу або під час вечірньої прогулянки. Ще одним безпрограшним варіантом є заклад біля тих самих транспортних вузлів, а також пам'яток і парків. Не лише городяни, а й приїжджі гості столиці із задоволенням скрасять свій променад містом чимось легким і смачним.
- Чому саме ваша кав'ярня стане у клієнта коханим місцем для насолоди цим чудовим напоєм?
Під час створення бізнес-моделі своєї кав'ярні, ви повинні спиратися саме на потреби клієнтів і те, яких гостей ви плануєте бачити у себе за столиками. Для задоволення побажань вже описаних ділових людей варто зациклюватися не стільки на розмірах закладу, скільки на швидкості обслуговування, тому невеликої точки на кілька столиків буде достатньо. Сімейні кафе мають бути набагато більшими. Ви завоюєте додаткові бали в очах батьків, якщо відведете окреме місце для веселощів їхніх дітей або продумаєте спеціальні розваги, такі як розмальовки та тематичні позиції в меню. Зважаючи на останні події, особливою популярністю користуються не тільки ЖК з генераторами, а й ЖК-генератори. та кав'ярні. Дозволяючи своїм відвідувачам кілька годин попрацювати, ви подаруєте їм відмінну заміну коворкінгу та значно розширіть базу своїх постійних клієнтів. Не бійтеся експериментувати з форматом приміщення та його наповненням – чим оригінальніше, тим більший інтерес ви викликатимете у споживачів.
Крок №2: яке саме приміщення буде відповідати вашим цілям?
>
Попередній аналіз цільової аудиторії ми з вами провели, тому можна сміливо приступати до рішучих дій. При підборі приміщення пам'ятайте про кілька важливих нюансів:
- вибираючи район, спирайтеся на ту цільову аудиторію, яку ви вирішили обрати собі основний. Також враховуйте, що всі райони мають свої особливості та відрізняються один від друга рівнем розкоші, розміром орендної плати та розцінками за 1 м²
- приміщення може знаходитися в торговому або бізнес-центрі, на території житлового комплексу або в окремій будівлі
- розмір кав'ярні впливає кількість посадочних місць, але від нього далеко не завжди залежать попит і рентабельність. Якщо ваші клієнти воліють брати замовлення із собою, нема чого переплачувати за зайві квадратні метри
Розмір приміщення дозволяє умовно поділити всі наявні кав'ярні на кілька форматів:
- “take away” (5-6 м²) – взяли та й пішли. Крихітне містечко з кавоваркою для тих, хто не бажає довго чекати і сидіти на місці
- невелика кав'ярня з наявністю посадкових місць – золота середина для ведення бізнесу
- заклад класу преміум – дороге обладнання, особлива атмосфера, продумане до дрібниць меню та цінник на порядок вищий за середній
Який би формат ви не обрали, почніть роботу над його репутацією ще до відкриття – хороша рекламна кампанія і продумана маркетингова стратегія привернуть увагу до вашого закладу і приведуть перших клієнтів у місце, яке тільки з'явилося на карті міста і планує скласти конкуренцію брендам, що вже зарекомендували себе.
💡 Не поспішайте купувати або орендувати перше приміщення. Проконсультуйтеся з вашим персональним експертом з нерухомості від T.H.E. Capital, щоб переконатися в тому, що об'єкт, що сподобався, підійде для втілення ваших задумів. Рекомендації від дизайнера також не зайві, якщо ви плануєте самостійно робити ремонт.