Прямий продаж: сленг нерухомості від T.H.E. Capital. Урок №41

08.01.2025

Прямий продаж

Повного циклу чи ні – яким би не було агентство нерухомості, а цього разу воно господарю майна не знадобиться. Власне, як і подвійний агент. Адже ним буде сам продавець. Навіть якщо мова йде про вишукану квартиру з дійсно неповторними дизайнерськими рішеннями, про офф-маркет доведеться забути, адже його хитрощі та правила знають лише фахівці. Власнику, який наважився діяти самостійно, залишається лише он-маркет з його стандартними оголошеннями та нищівною конкуренцією. Гарантувати успіх угоди у такому випадку буде доволі важко, адже наші читачі добре знають, що самостійний продаж та уникнення співпраці з агентством є чи не найпершим ред флегом, що волає про шахрайство. Хай там як, а новий термін вивчити все одно не завадить.

❝Прямий продаж (FSBO, For Sale By Owner)– продаж нерухомості безпосередньо її власником без участі агентства.❞

Попри всі свої недоліки, прямий продаж не є рідкістю. Власники прагнуть зекономити на комісії, тому воліють самостійно заглиблюватися у ринок нерухомості, займатися рекламою, комунікаціями та ще купою справ, які вимагають чимало вільного часу та профільних знань. FSBO працює наступним чином:

  1. Ціноутворення. Аби виставити адекватну ціну доведеться провести чимало часу, досліджуючи подібні пропозиції, виявляючи схожі та відмінні моменти, аналізуючи відмінності за локацією, інфраструктурою, якістю ремонту тощо. Простіше було б замовити професійну оцінку, проте, як правило, якщо вже власник хоче робити все сам, він робить це до кінця. Тому не дивуйтеся оголошенням із занадто маленькими чи навпаки неправдоподібно великими сумами.
  2. Підготовка нерухомості до продажу. У деяких випадках без додаткових витрат все ж не обійтися. Легкий косметичний ремонт, декілька дизайнерських витребеньок чи незначне перепланування за сучасною модою дозволяють значно підвищувати вартість об’єкта. Після “польових робіт” варто зробити якісні фотографії та відеоогляд приміщення, аби показати його у всій красі та сховати незначні дефекти від допитливих очей.
  3. Маркетинг та реклама нерухомості. Вам самостійно доведеться освоювати платформи для розміщення оголошень. Та ще й оголошення треба навчитися писати правильно, аби не відлякати потенційних покупців.
  4. Організація переглядів. Якщо комунікаційні навички у вас не найкращі, доведеться їх потренувати. Витривалість також не завадить, адже різні люди неодноразово ставитимуть одні й ті ж запитання. Також непростим нюансом є час. З офісним графіком роботи ви не зможете прийняти й половину охочих, тому своїми ж руками зменшите коло потенційних покупців до мінімуму.
  5. Ведення переговорів та укладання угоди. Тут теж варто пам’ятати про комунікацію, але вирішальною є не вона. Перевірка надійності покупця цілком лягає на плечі продавця, а незнаюча людина може легко натрапити на шахрая. На юристі точно не варто економити, адже зіставлення договору та його підписання аматорськими спробами можна добряче зіпсувати.

Окрім економії 5-6% комісії, плюсами такого самостійного продажу можна назвати контроль всіх процесів та прямі комунікації з покупцями. Хоча, якщо чесно, ніхто вам не заважає все контролювати й за професійної підтримки рієлтора… Стосовно ж недоліків, то їх значно більше:

  • відсутність чіткого розуміння ринку частенько не дозволяє встановлювати дійсно справедливу ціну;
  • недостатні знання маркетингу стають на заваді при рекламуванні квартири. Ви можете витрачати купу грошей на рекламу і не отримувати фідбеку просто тому, що, як сказав пан Добкін, “текст по-дебільному написаний”;
  • поганий досвід ведення переговорів легко зведе нанівець всі попередні старання, адже покупець може подумати, що ви намагаєтеся його надурити просто тому, що ви розгубилися та не змогли швидко і зрозуміло відповісти на просте запитання;
  • помилка при оформленні договору ще страшніша за всі попередні, бо вибаченнями її не залагодити. Спірна ситуація може призвести навіть до суду;
  • чим більше справ ви на себе берете, тим менше часу залишається на те, щоб робити їх виважено та слідкувати за всіма нюансами. За постійного нервового напруження можна припуститися помилок з банальної неуважності.

Ми не закликаємо вас відмовлятися від прямих продажів, проте просимо чесно оцінювати свої можливості. Якщо ви маєте досвід у продажах та на ринку нерухомості, чому б і не спробувати? Зрештою, ви завжди можете звернутися за допомогою до фахівців, якщо щось піде не за планом.

Приклад використання:

— Віталіку, а до якого агентства нерухомості ти звернувся, щоб продати свою квартиру? Я просто бачила оголошення, і воно так професійно написано. Контакти таких спеціалістів мені б знадобилися.

— Вони в тебе вже є, адже я вирішив зробити прямий продаж і сам все зробив. Все-таки не дарма 10 років рієлтором працюю.


Ми завжди схвально ставимося до вашої самостійності, проте всьому має бути межа. Квадратними метрами не варто ризикувати, тому краще звертайтеся за допомогою до T.H.E. Capital та читайте наш блог, аби здобувати корисні знання про ринок нерухомості.

Читайте наш блог

Не пропусти нові об'єкти
Переходь у наш Telegram-канал що б не пропустити нові пропозиції з оренди нерухомості та отримати найкращі пропозиції першим!
Перейти